Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci z naszej placówki – udzielana jest na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. poz. 532 ze zmianami ) – z udziałem specjalistów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 9 we Wrocławiu.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 9
ul. Krakowska 102
53-427 Wrocław
tel: 71 798 68 32
adres e-mail: sekretariat@ppp9-wroc.pl
ZADANIA PORADNI:
DIAGNOZA
Diagnoza ma na celu rozpoznanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz możliwości psychofizycznych. W poradni przeprowadzana jest diagnoza psychologiczna, pedagogiczna, logopedyczna, co stanowi podstawę do podjęcia różnorodnych form pomocy, dostosowanych do potrzeb dziecka. W przypadku wielu zakłóceń rozwoju, wczesna diagnostyka stwarza większe szanse na wyrównanie przez dziecko deficytów i daje szansę na prawidłowy rozwój. Istotna jest m.in. przy :
- ustalaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych,
- rozpoznawaniu specyficznych trudności w uczeniu się,
- analizowaniu przyczyn trudności wychowawczych,
- wnioskowaniu o dostosowanie wymagań szkolnych,
- kwalifikowaniu do szkolnictwa specjalnego,
- ocenie gotowości szkolnej,
Badania pozawalają również wskazać silne strony dziecka, dzięki którym może ono odnosić sukcesy a co za tym idzie wzmacniać poczucie kompetencji i własnej wartości.
TERAPIA
Terapia ma na celu udzielenie pomocy rodzicom i ich dzieciom w pokonywaniu trudności. Jest prowadzona indywidualnie i grupowo (w zależności od potrzeb). Organizujemy następujące formy terapii dla dzieci i młodzieży:
- psychologiczna,
- pedagogiczna,
- logopedyczna,
- biofeedback.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU
Wczesne wspomaganie rozwoju jest szansą dla dziecka na minimalizowanie skutków niepełnosprawności, lepszy rozwój psychoruchowy, społeczny i emocjonalny.
DORADZTWO I KONSULTACJE
Doradztwo dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli w zakresie:
- wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży,
- rozwiązywania problemów wychowawczych,
- efektywnych metod uczenia się,
- pokonywania trudności w nauce.
ZAJĘCIA PSYCHOEDUKACYJNE
Zajęcia mają na celu dostarczenie wiedzy i umiejętności w różnych obszarach funkcjonowania, zależnie od zgłaszanych przez klientów potrzeb np.
- psychoedukacja rodziców i wychowawców w zakresie problematyki psychologiczno-wychowawczej,
- warsztaty dla nauczycieli,
- działania wspierające dla nauczycieli i rodziców dzieci uzdolnionych.
DORADZTWO ZAWODOWE
Ma na celu zapoznanie uczniów z podstawowymi pojęciami związanymi z pracą zawodową i wyborem zawodu. Dzięki lepszemu samopoznaniu (wartości, umiejętności, zainteresowania) podjęcie decyzji o dalszym kierunku kształcenia, w związku z wybraną przez siebie grupą zawodów lub jednym zawodem.
MEDIACJE
Wsparcie i pomoc w sytuacji konfliktu, i trudności z uzyskaniem porozumienia.
INTERWENCJA W ŚRODOWISKU UCZNIA
Działania doraźne, zmierzające do udzielenia natychmiastowej pomocy osobom znajdującym się w sytuacji kryzysowej.
DZIAŁALNOŚĆ PROFILAKTYCZNA
Działania zapobiegające niepowodzeniom szkolnym, stwarzające warunki do kształtowania motywacji i możliwości kształcenia się oraz działania na rzecz właściwej komunikacji interpersonalnej w celu realizowania wspólnych celów, umacniania tolerancji i rozwiązywania konfliktów bez przemocy.
W zakresie profilaktyki nasza oferta obejmuje
Wczesne wspomaganie rozwoju jest szansą dla Twojego dziecka na:
- lepszy rozwój psychoruchowy, społeczny i emocjonalny,
- polepszenie stanu zdrowia,
- lepsze funkcjonowanie w bliższym i dalszym otoczeniu,
- minimalizowanie skutków niepełnosprawności.
Rodzicom zapewniamy:
- wsparcie psychologiczne,
- fachowe konsultacje i porady w zakresie pracy z dzieckiem,
- pomoc w kształtowaniu postaw i zachowań pożądanych w kontaktach z dzieckiem,
- opracowanie indywidualnego programu wczesnego wspomagania rozwoju dla dziecka, psychoedukację.